Eredeti Zetor
pótalkatrészek
Hogyan ismeri fel az eredeti Zetor pótalkatrészeket?
Minden eredeti pótalkatrészt letörölhetetlen bélyegzettel és vonalkóddal jelöltünk meg, amely tájékoztatást nyújt a kitárolásáról, csomagolásáról és gyártási idejéről.
Az eredeti pótalkatrészeket a cég logóját tartalmazó eredeti csomagolásban szállítjuk, a termékszámot, vonalkódot és egyedi azonosítószámot tartalmazó címkével.
Társaságunk részletes elemzést végzett a nem hivatalos kereskedőktől vásárolt, nem eredeti Zetor alkatrészekről. Mi lett az eredmény?
A lemez burkolata
A lemez nem rendelkezik jóváhagyott típusú burkolattal (a jóváhagyott Zetor burkolat a Reibestos társaságtól származik). A nem jóváhagyott burkolat használata a lemezeken alacsonyabb élettartamot, nagyobb motorteljesítménynél csúszást és végül, de nem utolsósorban a tengelykapcsoló nyomólemezének nagyobb kopását eredményezi.
A lemez töltete
- Nem felel meg az eredeti rajzoknak – 5 mm-rel keskenyebb, így a csatlakozó felület a töltethornyok és a tengelykapcsoló tengelye között kisebb.
- Megnövelt motorteljesítmény esetén a töltet és a tengelykapcsoló tengely túlzott kopására kerül sor.
A következtetés egyértelmű
A nem eredeti vízszivattyú és a tengelykapcsoló lemez nem használható a Zetor traktorok pótalkatrészeként.
Fékbetétek
Összehasonlítottuk az eredeti KNOTT fékbetéteket az olcsóbb, nem eredeti TEXTAR betétekkel.
- A fékbetétek mindkét típusának hasonló fékhatása van (azonos súrlódási együttható).
- Hosszabb fékterhelés esetén a TEXTAR fékbetét több mint 400 °C-ra, míg a KNOTT betétek csak 200 °C-ra melegednek fel.
- A TEXTAR betétek fékhatása 600 °C-os hőmérséklet elérése esetén jelentősen csökken!
A következtetés egyértelmű
A traktor üzembiztonságának fenntartása érdekében nem ajánlott a TEXTAR vagy hasonló termékek gyártóinak fékbetétjét használni!
Ezenkívül a nem eredeti fékbetétek használata jelentős hatással van a fékrendszer többi részének élettartamára – például a féktárcsákra, a fékpofára és a tömítőelemekre, amelyek nagymértékben károsodhatnak a fékbetétek magas hőmérsékleténél.
„Eredeti” kínai összekötő rúd
- A rúd méretei megfelelnek a rajzdokumentációnak, azonban az anyagösszetétel nem felelt meg az előírt anyagnak.
- Az összekötő rúd tartalmazza az előírt anyag kémiai elemeit, de eltérő arányban.
- Az anyag egyéb nem szabványos elemeket is tartalmazott, mint például alumíniumot, nikkelt vagy rézt.
- A rúd hőkezelése nem felelt meg a dokumentációnak - az anyag keménysége megközelítőleg 10%-kal volt kevesebb az előírt alsó határértéknél.
A következtetés egyértelmű
A tesztelés során arra a megállapításra jutottunk, hogy az összekötő rúd nem használható a ZETOR UR I motorok pótalkatrészeként. A termék használata esetén fennáll a veszélye a gép deformálódásának, rosszabb esetben totálkárának! A motor teljesítőképességét a nem eredeti összekötő rúd használata megkérdőjelezheti.
Vízszivattyú burkolat
- Ránézésre egyenetlen önttvény, a szétszerelés után a testben megmunkálási sorjákat észleltünk.
- A centrifugális kerék alatti belső felületen a formázási hibákról öntödei homokot lehetett lekaparni.
- Kopogtatás után néhány éles, kemény szennyeződés esett ki a testből.
- A kivezető és bevezető csonkokat durván öntötték. A mérés során kiderült, hogy a bemeneti és kimeneti csonkok átmérője eltérő.
Tengely
- A csapágyak között hiányzott a könnyítés.
- A tollhorony nem az eredeti rajzok szerint készült, és a tengely azon a területen, ahol krómozottnak kellett volna lennie, rozsdás volt.
Centrifugális kerék
A lapátok szélessége és üzemi magassága nem volt betartva.
Hordozó
Az egyik menetre nem lehetett csavart csavarozni.