Eredeti Zetor

pótalkatrészek

Hogyan ismeri fel az eredeti Zetor pótalkatrészeket?

Zetor

Minden eredeti pótalkatrészt letörölhetetlen bélyegzettel és vonalkóddal jelöltünk meg, amely tájékoztatást nyújt a kitárolásáról, csomagolásáról és gyártási idejéről.

Zetor

Az eredeti pótalkatrészeket a cég logóját tartalmazó eredeti csomagolásban szállítjuk, a termékszámot, vonalkódot és egyedi azonosítószámot tartalmazó címkével.

Társaságunk részletes elemzést végzett a nem hivatalos kereskedőktől vásárolt, nem eredeti Zetor alkatrészekről. Mi lett az eredmény?

A lemez burkolata

A lemez nem rendelkezik jóváhagyott típusú burkolattal (a jóváhagyott Zetor burkolat a Reibestos társaságtól származik). A nem jóváhagyott burkolat használata a lemezeken alacsonyabb élettartamot, nagyobb motorteljesítménynél csúszást és végül, de nem utolsósorban a tengelykapcsoló nyomólemezének nagyobb kopását eredményezi.


A lemez töltete

  • Nem felel meg az eredeti rajzoknak – 5 mm-rel keskenyebb, így a csatlakozó felület a töltethornyok és a tengelykapcsoló tengelye között kisebb.
  • Megnövelt motorteljesítmény esetén a töltet és a tengelykapcsoló tengely túlzott kopására kerül sor.
Zetor

A következtetés egyértelmű

A nem eredeti vízszivattyú és a tengelykapcsoló lemez nem használható a Zetor traktorok pótalkatrészeként.

Fékbetétek

Összehasonlítottuk az eredeti KNOTT fékbetéteket az olcsóbb, nem eredeti TEXTAR betétekkel.

  • A fékbetétek mindkét típusának hasonló fékhatása van (azonos súrlódási együttható).
  • Hosszabb fékterhelés esetén a TEXTAR fékbetét több mint 400 °C-ra, míg a KNOTT betétek csak 200 °C-ra melegednek fel.
  • A TEXTAR betétek fékhatása 600 °C-os hőmérséklet elérése esetén jelentősen csökken!
Zetor

A következtetés egyértelmű

A traktor üzembiztonságának fenntartása érdekében nem ajánlott a TEXTAR vagy hasonló termékek gyártóinak fékbetétjét használni!

Ezenkívül a nem eredeti fékbetétek használata jelentős hatással van a fékrendszer többi részének élettartamára – például a féktárcsákra, a fékpofára és a tömítőelemekre, amelyek nagymértékben károsodhatnak a fékbetétek magas hőmérsékleténél.

„Eredeti” kínai összekötő rúd

  • A rúd méretei megfelelnek a rajzdokumentációnak, azonban az anyagösszetétel nem felelt meg az előírt anyagnak.
  • Az összekötő rúd tartalmazza az előírt anyag kémiai elemeit, de eltérő arányban.
  • Az anyag egyéb nem szabványos elemeket is tartalmazott, mint például alumíniumot, nikkelt vagy rézt.
  • A rúd hőkezelése nem felelt meg a dokumentációnak - az anyag keménysége megközelítőleg 10%-kal volt kevesebb az előírt alsó határértéknél.
Zetor

A következtetés egyértelmű

A tesztelés során arra a megállapításra jutottunk, hogy az összekötő rúd nem használható a ZETOR UR I motorok pótalkatrészeként. A termék használata esetén fennáll a veszélye a gép deformálódásának, rosszabb esetben totálkárának! A motor teljesítőképességét a nem eredeti összekötő rúd használata megkérdőjelezheti.

Vízszivattyú burkolat

  • Ránézésre egyenetlen önttvény, a szétszerelés után a testben megmunkálási sorjákat észleltünk.
  • A centrifugális kerék alatti belső felületen a formázási hibákról öntödei homokot lehetett lekaparni.
  • Kopogtatás után néhány éles, kemény szennyeződés esett ki a testből.
  • A kivezető és bevezető csonkokat durván öntötték. A mérés során kiderült, hogy a bemeneti és kimeneti csonkok átmérője eltérő.

Tengely

  • A csapágyak között hiányzott a könnyítés.
  • A tollhorony nem az eredeti rajzok szerint készült, és a tengely azon a területen, ahol krómozottnak kellett volna lennie, rozsdás volt.

Centrifugális kerék

A lapátok szélessége és üzemi magassága nem volt betartva.


Hordozó

Az egyik menetre nem lehetett csavart csavarozni.

Emellett ilyen esetben az ügyfél tartozik felelősséggel a nem eredeti alkatrészek használatával okozott károkért.

Vissza a alkatrészek